איך בונים טיעון באופן משכנע?

כששואלים אנשים: "מה דעתכם על מחשב נייד לכל תלמיד?" התשובות בדרך כלל נסובות סביב הטענה כי בעידן הטכנולוגי של ימינו זה צורך חיוני, לצד הטענה כי זה יפגע משמעותית במיומנויות הבינאישיות של התלמידים.

למה תמיד אנחנו נותנים את הטיעונים הכי שכיחים וצפויים? כי כולנו ניזונים מאותם צינורות מידע ולכולנו קל ונוח יותר לשלוף את המוכר והשכיח.

ומה קורה כשמי שעומד מולנו לא משתכנע? אנחנו חוזרים על אותו הטיעון בדיוק עם דוגמאות אחרות, אולי דרמטיות יותר, כי אנחנו בטוחים שכך נצליח לשכנע.

בפועל, לכולנו יש נטייה להישען רק על מספר מצומצם של טיעונים שאת מרביתם הצד השני כבר שמע ומכיר. 

איך אפשר למצוא טיעונים יותר משכנעים בזמן קצר? נפעיל מנוע חיפוש שנקרא: "מנועי המסר" - איך זה עובד?

מדובר בסדרה של שאלות ניטרליות שניתן לשאול על כל סוגיה/נושא בעולם. שאלות אלה יסייעו לנו לשלוף מידע בזמן קצר ובעיקר יספקו תמונת מבט רחבה וניתוח מקיף ומשכנע על הנושא המדובר במקום להישען על אותה זווית ראייה צרה וקונבנציונאלית.

לדוגמא, "מחשב נייד לכל תלמיד" -

מהן ההשפעות החינוכיות?

מהן ההשפעות הפדגוגיות?

מהן ההשפעות החברתיות?

מהן ההשפעות הסביבתיות/אקולוגיות?

מהן ההשפעות הפסיכולוגיות?

מהן ההשפעות הכלכליות?

מהן ההשפעות הבריאותיות?

מהן ההשפעות הטכנולוגיות?

וכו'...

מנועי המסר – במה יעזור לנו?

  • לספק ניתוח מקיף של °360 על הנושא – כך נבסס מעמדנו כמוסרים רציניים שמכירים את התמונה כולה

  • להציג הפרדה ברורה בין טיעון לטיעון – כך יהיה קל יותר לעקוב אחרינו

  • לנבא התנגדויות של הצד השני ולהיערך בהתאם - השאלות מנוסחות באופן ניטרלי ואינן מגמתיות

  • להציג טיעון יצירתי וחדשני – יהפוך את המסר שלנו לזכיר יותר


לפרטים נוספים:

נועה גרוס, מנהלת קשרי לקוחות חינוך

054-6655409 | noa@debate.co.il

גלעד חמזני, מנהל קשרי לקוחות חינוך

giladH@debate.co.il | 054-5490687

  • פייסבוק

נשמח לשמוע מכם!

חברת דיבייט

תקשורת ביניאישית וניהול

 

בוקסנבאום 3, תל אביב

 

טל': 03-7722032

חברת דיבייט - תקשורת בינאישית וניהול