איך בונים מצגת שיווקית מול הורים חדשים?

למפגש הראשון עם ההורים החדשים, אלו שילדיהם נכנסים לראשונה לשורות ביה"ס בשנה"ל הקרובה, יש השפעה מכרעת על האופן בו ייתפס ביה"ס בעיניהם וזו צומת חשובה שעשויה לסייע לנו לעצב דפוס של הורים מעורבים (ולא מתערבים) ואולי אף לכאלו שיהפכו להיות שגרירים של ביה"ס בעתיד.

אז איך הופכים את המפגש הראשון עם ההורים החדשים למשמעותי? ב-2 מילים: מצגת שיווקית.

רגע לפני שנרחיב על בניית מצגת שיווקית חשוב להבין:

מהם 3 החסמים העיקריים במפגשים עם ההורים החדשים?

  • לרב הם מתקיימים בשעות הערב המוקדמות וגולשים עד שעות הערב המאוחרות (כשההורים עייפים ומותשים אחרי יום עבודה ואחה"צ רווי רעש בבית עם הילדים...)

  • ישנה מצגת ארוכה ועמוסה בשל הרצון של צוות הנהלת ביה"ס לספק להורים את כל המידע הנדרש אודות ביה"ס והשתלבות אופטימלית של ילדיהם.

  • להורים יש שאלות רבות, ספקות, חששות, התנגדויות ועוד.

איך בונים מצגת שיווקית? (או במילים אחרות: איך מתגברים על אותם 3 חסמים שלעיל?)

מצגת שיווקית נשענת על הנחת היסוד שלא ניתן להציג את כל המידע אודות ביה"ס וכי עלינו לתעדף את המידע בהתאם למה שהוא בעל הערך הגבוה ביותר עבור הקהל שלנו, ההורים, תוך שילוב אלמנטים שיסייעו למתג את ביה"ס שלנו כייחודי.

3 יסודות למצגת שיווקית:

  • פתיחה חווייתית שתיתן את הטון לכל שאר המצגת ותסייע לביסוס מעמד המנהל/ת כמי שיודע ליצור עניין ולעורר השראה. הפתיחה יכולה לכלול: אנקדוטה, סיפור אישי, סרטון קצר, נתון מפתיע ממחקר עדכני או הצצה לפעילות חווייתית וערכית שהתרחשה בביה"ס.

  • הצגה עצמית קצרה של המנהל/ת והצוות המוביל – רצוי לשלב בהצגה העצמית פרט מידע אישי וייחודי.

  • שלושה נושאי ליבה בהם תתמקד המצגת. נושאי הליבה ייבחרו על סמך השאלות שלדעתכם הן בעלות הערך הרב ביותר עבור ההורים. הרעיון הוא לנסות ולהיכנס לנעלי ההורים ולשאול את עצמנו: מהם 3 הנושאים שהכי מעניינים ורלוונטיים עבורם? לדוגמא: מה יגרום לילדכם להרגיש בטוח ובסביבה מוגנת? מה יסייע לילדכם להצטיין בלימודים? אילו כישורי חיים ייחודיים ירכוש ילדכם בביה"ס? השאלות הללו יהפכו להיות הכותרות של השקפים שלכם בגוף המצגת ותוך כדי מענה על השאלות הללו תשלבו את הערכים המובילים של ביה"ס ותמתגו אותו כייחודי. לצד הצגת הערכים, התוכניות והפעילויות שמקדם ביה"ס חשוב להוסיף דוגמאות ותיאורי מקרים ספציפיים על מנת שזה לא יישאר ברובד התיאורטי בלבד.

דגשים נוספים למצגת:

  • רצוי לשלב במהלך המצגת אלמנטים חווייתיים כגון: הפעלה קצרה (אם מדובר בהקל של עד 30 איש) בה יהיה מקום להורים לבטא את תחושותיהם, סרטונים המתעדים פעילויות בביה"ס, תלמיד שמגיע לספר על ביה"ס מזווית המבט שלו ועוד.

  • בתום כל נושא ליבה יש לאפשר להורים לשאול שאלות בהקשר של הנושא שהוצג.

  • יש לחלק להורים מידע כתוב ובו נתונים טכניים כגון: לוח צלצולים, תלבושת אחידה, מערכת שעות, רכישת ספרים וכו'.

  • חשוב מאד לעמוד בזמנים ולא לחרוג משעה וחצי!

מפגש הורים שיתבסס על מצגת שיווקית על סמך העקרונות הנ"ל יאפשר להורים לצאת בתחושה שילדיהם נכנסים לביה"ס שבו הצוות הניהולי מכבד את זמנם, יודע לתעדף בין עיקר לתפל ובעיקר מבין מה חשוב להורים ויודע לספק מענה משמעותי לכך.


לפרטים נוספים:

נועה גרוס, מנהלת קשרי לקוחות חינוך

054-6655409 | noa@debate.co.il

גלעד חמזני, מנהל קשרי לקוחות חינוך

giladH@debate.co.il | 054-5490687

  • פייסבוק

נשמח לשמוע מכם!

חברת דיבייט

תקשורת ביניאישית וניהול

 

בוקסנבאום 3, תל אביב

 

טל': 03-7722032

חברת דיבייט - תקשורת בינאישית וניהול