איך נצליח "לקרוא" את הקהל?

מקובל להגדיר מורה/מרצה טוב ככזה שיודע "לקרוא את הקהל". לרב מתכוונים למי שיודע לדבר בשפה של הקהל שלו, להיות רלוונטי לעולם התוכן שלהם, להציף להם ערך מוסף ולספק דוגמאות שנתפסות כמעניינות בקרבם.

התאמת הדובר לקהל הינה קריטית ומהווה מפתח להצלחה בהעברת המסר באופן אפקטיבי. אבל איך עושים את זה?

 2 שלבים: לפני האינטראקציה עם הקהל (שלב ההכנה) ותוך כדי (המפגש עצמו). נרחיב היום רק על שלב ההכנה.

ישנן 10 שאלות שצריך הדובר לענות עליהן על מנת להתכונן ולהתאים עצמו לקהל:

  • מה המשותף לקבוצה? מה שונה? (מומחים לתחומי דעת שונים, היררכיה ארגונית, בעלי תפקידים זהים או שונים)

  • למה הם שם? מה מטרת המפגש? מה חשוב להם? מה יהיה בעל ערך ורלוונטי עבורם?

  • מה התפקיד שלי ביחס למי שמולי? למה הם מצפים ממני?

  • מהן השאלות המרכזיות שיציגו לי? מהן ההתנגדויות העיקריות שיעלו? הן כלפי המסר והן כלפיי כמוסר

  • מהי הטרמינולוגיה המקצועית שמוכרת לו? האם יש מונחים שרצוי להימנע משימוש בהם?

  • האם יש רגישות בקהל אליה יש לשים לב? למשל כשל תקשורתי בין חלק מהנוכחים, הבדלי היררכיה, חילוקי דעות מוכרים שיש בין הנוכחים, מוגבלות פיזית של מי מהנוכחים

  • מי הם אנשי המפתח בקהל? מעצבי הדעה, המובילים, האחראים, מקבלי ההחלטות וכו'

  • עד כמה הם משתפים פעולה בדיונים, הפעלות, סימולציות?

  • מה הנסיבות בהן מתרחש המפגש? מה קורה לפני המפגש שלי איתם? מה קורה אחרי? כמה זמן המפגש? איפה מתקיים?

  • איך אוהבים לצרוך את המידע שלהם? מצגות, סרטונים, דיונים

מה הרציונל מאחורי השאלות (ובמילים אחרות, במה יסייע לדובר איפיון מוקדם של הקהל)?

  • להגדיר ולמסגר נכון את המסרים ולקיים תיאום ציפיות שמותאם לקהל

  • לבחור דוגמאות ומזניקי קשב מתאימים לעולם התוכן של המאזינים

  • לדבר בשפה שמוכרת לקהל להציג את מנועי המסר הרלוונטיים ביותר

  • להכשרת הקרקע במידת הצורך תוך רתימת גורמים רלוונטיים מהקהל למסר מבעוד מועד

  •  לביסוס מעמד המוסר כאדם מקצועי שהגיע מוכן ומכיר את הקהל

ישנם כמובן דגשים חשובים שיש להכיר וליישם גם בשלב המפגש עצמו. על זה באחד מהטיפים הבאים...

לפרטים נוספים:

נועה גרוס, מנהלת קשרי לקוחות חינוך

054-6655409 | noa@debate.co.il

מור גולן, מנהלת קשרי לקוחות חינוך

morg@debate.co.il | 054-8090515

  • פייסבוק

נשמח לשמוע מכם!

חברת דיבייט

תקשורת ביניאישית וניהול

 

בוקסנבאום 3, תל אביב

 

טל': 03-7722032

חברת דיבייט - תקשורת בינאישית וניהול