הסברת רעיון למקבלי החלטות

מה הרציונל שבבסיס המודל 5 היסודות להצגת רעיון למקבלי החלטות?

  • התחלנו את הצגת הרעיון שלנו מתוך זווית הראייה שקשורה לתועלת שלהם (מה יוצא להם מזה) - כך הצלחנו לגייס את הקשבתם וליצור עניין אמתי בהמלצה שלנו.

  • הצגנו את ההמלצה כבר ב 5 דק' הראשונות – כך למעשה נתנו את השורה התחתונה מיד על ההתחלה מבלי להלאות בפרטים ונתונים מעייפים שאינם רלוונטיים. אם התקצר הזמן בשל גורמים לא צפויים אנחנו רגועים כי העיקר כבר נאמר.

  • חשפנו את יתרונות ההמלצה לצד החסרונות שלה – סיפקנו תמונת מצב אובייקטיבית בנוגע להמלצה שלנו וכך העברנו מסר של בעלי ראייה מערכתית שיהיה קל יותר לסמוך עליהם.

  • הצגה לפי המודל של 5 היסודות מאפשרת לנו לבסס מעמדנו כמוסרים ממוקדי יעדים ופתרונות (ולא ממוקדי בעיה), תכליתיים, יעילים ובעיקר כבעלי חשיבה ניהולית.

דוגמא ליישום 2 חלקיו הראשונים של המודל מול גורם בכיר במשרד החינוך:

שיקוף יעדים:

ב-20.5.2013 בוועדת החינוך של הכנסת הציג שר החינוך שי פירון את היעדים של משרד החינוך. אחד מהיעדים המרכזיים הינו התאמת תכניות הלימוד למאה ה-21. לדברי השר: "אנחנו חייבים להתאים את מערכת החינוך ליעדי המאה ה-21. היעדים הללו הם לא 'הברזלים', אם אנחנו נחלק לכולם אייפדים ומחשבים, אבל לא נייצר תכנית לימודים שבה הדבר הזה הופך להיות חלק מתכנית פדגוגית הוליסטית - אז לא יקרה שום דבר".

ההמלצה:

פיתוח לומדת הערכה אינטראקטיבית שתאפשר למורה למדוד ולהעריך בזמן אמת את ידיעותיהם של התלמידים באופן שיהיה מותאם לכל תלמיד ותלמיד. מדובר בתוכנה שלתוכה יזין המורה את התכנים אותם הוא מעוניין לבחון ולמדוד. התלמיד יוכל בקצב שלו ולפי התאמה לצרכים שלו (למשל אותיות גדולות לכבדי ראייה או הקראת התכנים ללקויי למידה) לענות על השאלות או לבצע את המשימות הנדרשות. מיד בתום ההערכה יוכל לקבל התלמיד ניתוח של ידיעותיו והסבר מפורט על כל אותן משימות בהן שגה. במועד ההערכה הבא יוכל כל תלמיד לקבל משימות ושאלות שבוחנות את ידיעותיו בהסתמך על הממצאים מההערכה הקודמת.

יתרונות לומדת הערכה:

  • שיטת הערכה שמאפשרת התאמה ייחודית הן לצרכים מיוחדים של תלמידים והן לקצב התקדמותם

  • הפיכת ההערכה לחווייתית ושילוב מגוון של מתודות טכנולוגיות למדידת ידיעות התלמידים (סרטונים, משחקים ועוד)

  • חלופה למבחן המסורתי באופן שיסייע למגר תופעה של לחץ וחרדת בחינות

  • הקלה משמעותית על עומס בדיקת המבחנים של המורים

  • מאגר נתונים שמתקבל בזמן אמת ומאפשר למורה לקבל תמונת מצב מדויקת על פערים בידיעות של התלמידים כמו גם מעקב ממוקד על הישגיו ומצבו של כל תלמיד ותלמיד

חסרונות לומדת הערכה:

  • עלות חד פעמית שלX  ₪ לצורך פיתוחה והטמעתה

  • כל מורה יידרש לעבור השתלמות של 10 מפגשים בני 3 שעות כדי להכיר את הלומדה ואת מגוון האפשרויות הטכנולוגיות שהיא מכילה להזנת התכנים הנמדדים

  • בעת ביצוע ההערכה תידרש סביבה מותאמת המכילה מחשב לכל תלמיד, אוזניות וישיבה במעין תאים נפרדים על מנת למנוע העתקות (כפי שניתן למצוא במרכזי הערכה ובבחינות פסיכוטכניות)

לפרטים נוספים:

נועה גרוס, מנהלת קשרי לקוחות חינוך

054-6655409 | noa@debate.co.il

גלעד חמזני, מנהל קשרי לקוחות חינוך

giladH@debate.co.il | 054-5490687

  • פייסבוק

נשמח לשמוע מכם!

חברת דיבייט

תקשורת ביניאישית וניהול

 

בוקסנבאום 3, תל אביב

 

טל': 03-7722032

חברת דיבייט - תקשורת בינאישית וניהול