כריזמה - לא רק סיסמא

אם תחפשו במילון מהי ההגדרה למונח "כריזמה", ודאי תמצאו הגדרות בנוסח: "מתת אל" או "אדם בעל קסם אישי, יכולת שכנוע ויכולות גבוהות של תקשורת בין-אישית".

אבל איך באמת אפשר להפוך לכריזמטיים יותר?

במישור הפרקטי יותר, אדם נתפס ככריזמטי כשישנה הלימה בין המסר המילולי שלו למסר הבלתי מילולי שלו. כלומר, התאמה בין המילים שאנחנו אומרים לבין שפת הגוף שלנו.

5 טיפים להשגת ההלימה בין המסר המילולי לבלתי מילולי:

  • קול ואינטונציה – 38% מהרושם הראשוני שלנו נעוץ ביכולת שלנו להשתמש נכון באלמנט של הקול שלנו. מהו שימוש נכון בקול? גיוון מידתי ולא מונוטוני ב: עוצמה (חזק/חלש) קצב (מהר/לאט) וסגנון (נחרץ/סמכותי/רך/מכיל).

  • הבעות פנים - קשה מאד להקשיב בעניין ולפתח רגשות כלפי מי שפניו חתומות (פוקר פייס). עלינו לוודא שאנחנו משתמשים במימיקות מגוונות בהתאם למסר הנאמר וכמובן לא שוכחים לחייך! ככלל, לאנשים קל יותר להתחבר ולתפוס באופן חיובי אנשים שמחייכים אליהם.

  • קשר עין – על מנת לשדר אמינות, כנות ואינטימיות עם מי שעומד מולנו עלינו לדאוג ליצור קשר עין עם כל הנוכחים בקהל. חשוב במיוחד להימנע מיצירת קשר עין רק עם חלק מהנוכחים ולהקפיד על הישענות מינימלית ביותר על הדף או המצגת.

  • יציבה – מחקרים מצאו שאחד מהאלמנטים שמשדרים הערכה עצמית גבוהה הוא הכתפיים. דהיינו, כתפיים זקופות וישרות יעבירו את המסר שיש כאן מישהו שניתן לסמוך עליו; מישהו שמאמין בעצמו ומכאן יהיה קל יותר להאמין בו ובמסר שלו.

  • שימוש במזניקי קשב – על מנת שיזכרו את המסר שלנו ובכדי ליצור חוויה כנגזרת מהאינטראקציה מולנו, עלינו לתבל את התכנים בדוגמאות קונקרטיות, חוויות אישיות, אנקדוטות, נתונים מפתיעים ממחקרים עדכניים, אנלוגיות, סרטונים וכו'.

בשורה התחתונה, אם נרצה לסחוף אחרים, להוביל אותם בהתלהבות אחרינו ואחר הרעיונות שלנו, נצטרך לשדר התלהבות, תשוקה ואנרגיה כלפיהם וכלפי דברינו. האלמנטים שלעיל יסייעו לנו לעשות בדיוק כך!

לפרטים נוספים:

נועה גרוס, מנהלת קשרי לקוחות חינוך

054-6655409 | noa@debate.co.il

גלעד חמזני, מנהל קשרי לקוחות חינוך

giladH@debate.co.il | 054-5490687

  • פייסבוק

נשמח לשמוע מכם!

חברת דיבייט

תקשורת ביניאישית וניהול

 

בוקסנבאום 3, תל אביב

 

טל': 03-7722032

חברת דיבייט - תקשורת בינאישית וניהול