לבוש כאלמנט לביסוס סמכות המורה

פרופסור קארן פיין מאוניברסיטת הרדפורשייר שבאנגליה ביקשה מעשרות הסטודנטים שלה להעריך כמה משקל הם יוכלו לשאת. מחציתם התבקשו ללבוש חולצותשעליהן איור של סופרמן לפני הניסוי. התוצאה הייתה מובהקת: אלו שהיו עם חולצות של סופרמן העריכו כי הם חזקים יותר ב 36% מאשר אלו שהיו עם חולצות רגילות. הלבוש שלנו, אם כן, משפיע לא רק על האופן שבו הסביבה תופסת אותנו אלא גם על האופן שבו אנחנו תופסים את עצמנו!

לבוש - איך זה עוזר לנו?

הופעה חיצונית וניראות מהווים 55% מהאלמנטים שמקבעים את הרושם הראשוני עלינו. בניגוד לשאר האלמנטים הבלתי מילוליים (קול ואינטונציה, קשר עין, הבעות פנים, ידיים) לבוש הוא ככל הנראה המרכיב שהכי קל לשנות מאחר והוא נרכש ולא מולד.

לבוש מסייע לנו לבסס מעמדנו (בכתה ובכלל) כדמות סמכותית שראוי וכדאי לכבד. באחת מחברות הסלולר בישראל ערכו ניסוי וביקשו מנציגי השירות הפרונטאלי במשך חודש ימים להגיע לעבודה בלבוש מחויט. בתום הניסוי לא רק שהלקוחות דיווחו על שביעות רצון גבוהה יותר מהנציגים "המחויטים" אלא שגם הנציגים עצמם דיווחו על כך שהלקוחות הפגינו יותר כבוד כלפיהם ונהגו באיפוק רב יותר גם כשהיו תלונות באמתחתם.

אז מה מומלץ ללבוש?

  • מכנסיים ארוכים מבד איכותי

  • חולצות מכופתרות או חולצות שאינן מבד טריקו

  • חצאיות עד הברך

  • ז'קט

  • נעליים סגורות

  • עזרי אופנה כמו חגורה, תכשיט עדין וסולידי

ומה כדאי לא ללבוש?

  • גופיות

  • ג'ינס

  • חצאיות מיני או מכנסיים קצרים

  • מחשופים

  • חולצות טריקו

  • כפכפים, נעלי אצבע, נעלי קרוקס

בבתי ספר בישראל לא נהוג להטמיע קוד לבוש לצוות המורים כי זו תרבות שעדיין זרה לנו, אבל החופש הגדול מהווה זמן מצוין לחשיבה והטמעת תרבות ארגונית חדשה בבית ספר. כולנו יודעים שלראיון עבודה כדאי להגיע בלבוש פורמאלי, ייצוגי ואלגנטי על מנת שיתייחסו אלינו בכבוד ויתפסו אותנו כרציניים ומקצוענים; אז למה שמול התלמידים לא נעשה כן?


לפרטים נוספים:

נועה גרוס, מנהלת קשרי לקוחות חינוך

054-6655409 | noa@debate.co.il

גלעד חמזני, מנהל קשרי לקוחות חינוך

giladH@debate.co.il | 054-5490687

  • פייסבוק

נשמח לשמוע מכם!

חברת דיבייט

תקשורת ביניאישית וניהול

 

בוקסנבאום 3, תל אביב

 

טל': 03-7722032

חברת דיבייט - תקשורת בינאישית וניהול